Zemřel jiří Menzel - článek v New York Times



V pondělí ráno jsem na Radiožurnálu slyšela smutnou zprávu - zemřel Jiří Menzel. Vzápětí jsem tu zprávu viděla na Facebooku Czech New York Center - tam odkazovali na článek v New York Times - tak jsem to měla od nich hezky připravené pro mé studenty. A New York je sice město, které nikdy nespí, ale po půlnoci přeci jen ani tady nikdo nepřidává nové příspěvky na sociální sítě organizací a v té době jsme my Evropané právě ve škole. Opakovaně jsem tedy v hodinách otvírala odkaz na stránku Centra a bylo to tam na prvním místě.

Se studenty jsme nejprve zkoumali využití předpřítomného času ve zprávách a potom ten přítomný čas v titulku v NYT. A díky tomu americkému článku studenti viděli, že české umění překračuje hranice naší kotliny. Někteří znali Ostře sledované vlaky, další zmiňovali, že viděli Amadea nebo Přelet nad kukaččím hnízdem. A nejen tyhle fotky z New Yorku je doufám nalákaly i na čtení Bohumila Hrabala:

Vytvořila jsem si pracovní list , využijte, pokud se vám to ještě zdá aktuální. A ještě tip - New York Times mají výborný The Learning Network na začátku stránky je několik aktuálních článků, sjeďte trochu níž a uvidíte denně aktualizovanou nabídku materiálů do hodin. Jo, a NYT si mohou teď na roku učitelé celého světa předplatit za 2 Eura/měsíc. Chystám se oboje využít a dám vědět, co zapůsobilo.





Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Mediálka (nejen) v hodinách angličtiny

Horká chvilka s Černou ovcí

Moudrosti z Ameriky