Mediálka (nejen) v hodinách angličtiny
Jsem učitelka na zdravotnické škole v Ústí nad Labem. Učím angličtinu a myslím si, že dnes je úkolem učitele pomáhat studentům najít a sdílet cestu k angličtině a vzdělávání obecně v jejich každodenním životě. Média jsou tedy na předním místě a s tím souvisí mediální vzdělávání v nejširším smyslu. Noviny, rádio, televize, literatura, výtvarné umění, YouTube, Netflix, Spotify, Instagram, Facebook, Google... Zorientovat se, umět používat, kriticky myslet, diskutovat a obhájit svůj názor, případně uznat pravdu druhého. Všechno se mění hrozně rychle (nejen v roce 2020) a studenti se rozhlížejí po světě, ve kterém dospívají. Věřím, že mediální gramotnost je zásadní součást vzdělání člověka pro fungování demokratické společnosti a zároveň vím, že je velmi obtížné mediální vzdělávání do výuky zařadit. Několik let se o to snažím a před dvěma lety má práce dostala systém, protože naše škola se zapojila do pilotování programu mediálního vzdělávání Jednoho světa na školách. I díky tomu jsem dos