Letní ladění


 



O víkendu před učitelským nástupem do školy uspořádal Jeden svět na školách setkání lektorů v Praze v Lampárně na Smíchově. Sobota a neděle nabitá osobnostmi, diskusemi a setkáváním. V sobotu dopoledne si na nás udělal čas Jacques Rupnik, Vlasta Urbanová moderovala diskusi o Evropě 21. století, střetu kultur, komunikaci, směřování, specifikách střední Evropy. Neobyčejně inspirativní a překvapivě i optimistické dopoledne. To pozitivní vyznění mě moc potěšilo - vzdělání, komunikace s mladou generací a aktivní život asi mohou vyústit v nadhled.


Odpoledne jsme byli vrženi do akce. Vanda Gabrielová ze Školy improvizace pro nás připravila workshop plný výzev (aspoň pro mě) a tipů do hodin, které určitě využiju - například aktivitu Mám rád - pět účastníků stojí v řadě, jeden vystoupí o krok dopředu, začne větu Mám rád... a mluví, dokud mu jiný stojící nesáhne na rameno - poslední vyslovené slovo je pak tím, čím ten další začíná - Mám rád + to slovo. Zdánlivě prostá pravidla vytvoří hrozně zajímavou atmosféru pro účastníky i diváky.


Večer jsme šli reflektovat den do Mlýnské kavárny a já se pak krásami Prahy vracela do své postele. Na Kampě u Sovových Mlýnu byla výstava k výročí popravení Milady Horákové a v té pozdější večerní hodině se tam zastavovalo hodně lidí a četli si texty. Mimo jiné mě upoutalo tohle - takoví stateční lidé, nadpis je Nezapomeňte, a já se o nich dozvídám až tady.


Pak přes Karlův most, na Staroměstském náměstí Jan Hus stále hleděl na Marii a já se těšila na odpočinek.


Ranní cesta na Smíchov zase zážitek:


V neděli jsme viděli film Čínský umělec v exilu, který bude brzy mezi lekcemi na webu JSNS a já se nemůžu dočkat, až ho pustím studentům. Napínavý dokument o mladém umělci, Baudicaovi (asi by se divil, co čeština umí provádět s vlastními jmény), který chce svou tvorbou kritizovat čínskou vládu, ale musí řešit, jestli neublíží své rodině a později i svým spolupracovníkům. Film se odehrává na čtyřech kontinentech a otevírá mnoho otázek. Na některé nám po promítání odpověděla výtečná Kateřina Procházková ze Sinopsis a taky spoustu otázek v hlavě vyvolala. Moc díky za tuto diskusi!



černobílé fotky: Káča Suchá














Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Mediálka (nejen) v hodinách angličtiny

Horká chvilka s Černou ovcí

Moudrosti z Ameriky