Očkování - chystá si Bill Gates armádu starých Britů?

 


U příležitosti dvouměsíčního výročí pozastavení tohoto blogu se pojďme podívat na aktuálně asi nejžhavější téma - vakcínu proti covidu. Zatímco ve Velké Británii bylo spuštěno očkování, u nás se debatovalo o kávě s sebou...

V úterý 6. prosince jsem na BBC četla článek o spuštění očkování ve Spojeném království Covid-19 vaccine: First person receives Pfizer jab in UK a vyhodnotila jsem to jako výborný materiál do školy - studenti se vraceli po devíti týdnech a společné čtení textu na papíře a diskuse o něm se mi zdála být ideální aktivitou do zarouškované hodiny. Při tichém čtení si odmlžíme brýle a pak budeme moci společně diskutovat bez zapínání a vypínání mikrofonů. Vytiskla jsem studentům výše zmíněný článek a přidala k němu několik otázek - vytvořila jsem jednoduchý pracovní list. Před čtením jsme prošli otázky a já jsem studenty upozornila, že odpověď na čtvrtou otázku není v textu - ptám se jich, co si myslí. Následovala tichá četba a potom společné odpovídání na otázky. U závěrečné otázky jsem s úspěchem použila vtip, který jsem slyšela v podcastu Wait wait, don't tell me - druhým člověkem, který dostal včeličku měl být jakýsi William Shakespeare a v onom podcastu k tomu řekli: he decided... to be... :-)

Po krátké diskusi nad odpověďmi jsem se studentů ptala, jesti se budou chtít nechat očkovat (s tím, že u nás vakcína ještě není schválená a není jisté od jakého věku bude doporučená), většina krčila rameny, že asi ne, že nevědí. Ani já netvrdím, že této problematice do hloubky rozumím, myslím si ale, že je potřeba se snažit dozvědět o vakcíně co nejvíc, z důvěryhodných zdrojů a nezavrhovat očkování předem na základě nejasné obavy. Pustili jsme si tedy kousek videa Stephena Colberta (do 2:15), kde vtipně zmiňuje jednu konspirační teorii. Předem jsem studentům řekla, že není potřeba, aby rozuměli každému slovu a opravdu, studenti se smáli při zmínce o armádě starých Britů, o Brumbálovi a také usínající babička pobavila opravdu všechny. Pak jsme mluvili o konspiračních teoriích - k tomu tématu se určitě chci se studenty vrátit. Uzavřela jsem to tím, že věříme, že vakcína může být řešením naší pandemické situace a že je potřeba, abychom si dávali pozor, zda informace, které k nám přicházejí jsou důvěryhodné.

Po Vánocích mám v úmyslu se se studenty podívat na to, jak vědci vysvětlují vakcinaci a vakcínu na TikToku, objevila jsem to v tomto článku, taky na BBC.


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Mediálka (nejen) v hodinách angličtiny

Horká chvilka s Černou ovcí

Moudrosti z Ameriky