Smize - usmívej se očima

 



O víkendu jsem poslouchala svůj oblíbený podcast Wait wait... don't tell me, tentokrát měli poněkud hyperaktivního hosta - Tyru Banks, byla nezastavitelná, já se výborně bavila a zároveň jsem získala výborný tip do hodiny. Tyra v roce 2008 vymyslela nové slovo - SMIZE - smile with your eyes, které letos dostává nový význam. A než jsem se nadála, byl tento způsob usmívání ještě aktuálnější.

Dneska poprvé s rouškou i do třídy. Nepodcenila jsem to a já brejloun jsem si vzala kontaktní čočky a musím říct, že každý by si měl vyzkoušet, jaký rozdíl je mít roušku a brýle, nebo jenom roušku - jenom rouška je PARÁDA. 

Takže můj tip do hodiny (nejen) angličtiny:

1. Napište na tabuli slovo SMIZE, studenti ve dvojicích nebo skupinách hádají, co by mohlo znamenat.

2. Zeptejte se, k čemu došli, nekomentujte jejich teorie.

3. Pusťte video z youtube (pustila jsem to do 2:48, potom děvčata na můj vkus trochu moc roztomile rozebírají, proč se chtějí přátelit) a dejte studentům za úkol zjistit:

a) co známená SMIZE

b) jaké instrukce dává Tyra k úspěšnému SMIZINGU

c) bavilo by vás dívat se na The Drew Barrymore Show. Proč? Proč ne?

4. Po zhlédnutí videa proberte odpovědi (nejprve dvojice či skupiny, pak společně) a potom zadejte dvojicím, aby trénovaly SMIZING - je to jednoduché? Na co myslíte, aby se vám lépe usmívalo očima? (Ve zmíněném podcastu při nácviku moderátor myslel na pizzu:)

Po nácviku úsměvu očima jsme diskutovali o tom, jak se studenti cítí, jak jim je v roušce a vysvětlovali si proč je důležité roušku nosit a být opatrní.

A mediální gramotnost se na tomto tématu dá taky trénovat, už jenom rozbor teorií o nebezpečnosti roušky stačí a potom samotné sloveso TO SMIZE - zdálo by se, že ho vymyslela Tyra letos, ale je to jinak - studenti můžou googlit. Jo a ověřila jsem si, že i Tyru Banks i Drew Barrymore studenti tak trochu znají - tak akorát, aby pro ně bylo zajímavé se na video pozorně dívat.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Mediálka (nejen) v hodinách angličtiny

Horká chvilka s Černou ovcí

Moudrosti z Ameriky